World RX Cape Town

Po trzech miesiącach przerwy kierowcy i zespoły wrócili na tor, aby odbyć piątą rundę Mistrzostw Świata Rallycrossu w Południowej Afryce. Ze względu na dochodzenie w sprawie incydentu i pożaru w garażu zespołu Special One Racing podczas zawodów na torze Lydden Hill organizatorzy postanowili odwołać poprzednie trzy rundy. W miniony weekend, kierowcy powrócili jednak do rywalizacji na torze w Cape Town w identycznych samochodach OMSE ZEROID X1, używanych do klasy RX2e. Pierwszą sesję SuperPole zwyciężył Kevin Hansen. Niestety błąd w pierwszym wyścigu pozwolił na to, aby prowadzenie przejął Johan Kristoffersson. Pięciokrotny mistrz Rallycrossu był jak zawsze w znakomitej formie i nie dawał rywalom szans na odebraniu mu pierwszego miejsca. Zwyciężył wszystkie trzy sobotnie biegi kwalifikacyjne, a następnie po raz 39 ukończył finał na pierwszym miejscu z przewagą prawie czterech sekund. Walka o drugie miejsce trwała do samego końca. Początkowo zajmował je Ole Christian Veiby, jednak zawzięcie atakował go Timmy Hansen. Na ich walce skorzystał Kevin Hansen i przeskoczył na drugą pozycję. W ślad za Szwedem poszedł Timo Scheider, dojeżdżając do mety na najniższym stopniu podium. W niedzielę czekał nas kolejny dzień zmagań, który znakomicie rozpoczął Johan Kristoffersson, wygrywając sesję SuperPole oraz pierwszy bieg kwalifikacyjny. Kolejne dwa wyścigi padły łupem z kolei Timo Scheidera. Niemiec miał naprawdę świetne tempo i tuż przed finałem, wysunął się na prowadzenie w klasyfikacji kierowców. Ostatni wyścig przebiegł dla Scheidera niemal bezproblemowo. Po starcie z pierwszego rzędu utrzymywał prowadzenie, a następnie cały czas jechał stabilnym tempem i zwyciężył po raz pierwszy w swojej karierze World RX. Na drugim miejscu po znakomitym starcie ponownie dojechał Kevin Hansen, a trzecie miejsce zajął Johan Kristoffersson. Do końca sezonu pozostały już tylko dwie rundy, które odbędą się 11-12 listopada podczas podwójnego weekendu wyścigowego w Hong Kongu.

World RX Lydden Hill

Czwarta runda sezonu 2023 FIA World RallyCross Championship została odwołana. 22 i 23 lipca kierowcy mieli rywalizować na Brytyjskim torze Lydden Hill. Niestety incydent w paddocku, całkowicie pozmieniał plany organizatorów. W piątkowy poranek przed sesją SuperPole doszło do pożaru dwóch aut w garażu zespołu Special One Racing. Według świadków zdarzenia pożar został spowodowany przez samozapłon jednej z baterii w samochodzie dziewięciokrotnego mistrza WRC Sebastiena Loeba. Następnie płomienie pochłonęły samochód, którym miał jechać jego kolega z zespołu Guerlain Chicherit. Organizatorzy od razu postanowili ewakuować cały paddock do momenty opanowania sytuacji. W nieoficjalnym raporcie, oprócz dwóch aut Lanci Delta Evo-e RX spłonęło również wiele części zamiennych, zaplecze oraz uszkodzone zostały także ciężarówki zespołu. Podczas całej akcji gaśniczej uczestniczyło, aż dziewięć zastępów strażackich. Dopiero po dwóch godzinach około godziny 11:00 pożar został ugaszony. FlA razem z lokalną strażą pożarną rozpoczęła dochodzenie w sprawie pierwotnej przyczyny pożaru, aby móc zapobiec w przyszłości podobnym sytuacjom. Na szczęście nikt nie odniósł żadnych obrażeń, jednak dla Special One Racing straty były zbyt duże i oznaczało to niestety koniec sezonu. Szefostwo zespołu oznajmiło, że bez dwóch samochodów i dużej części wyposażenia, nie będą w stanie wystartować w ostatnich czterech rundach. Za dwa tygodnie 5 i 6 sierpnia zawodnicy powrócą do rywalizacji na Belgijski tor Mettet.

World RX Höljes

Szwecja gościła trzecią rundę sezonu 2023 FIA World RX. Zawody odbyły się na słynnym torze Höljes Motorstadion. Ostatnim razem, gdy mistrzostwa świata Rallycrossu odwiedziły szwedzki tor, zdominowali go bracia Timmy oraz Kevin Hansen. W tym roku nie zdołali jednak przegonić pięciokrotnego mistrza świata Johana Kristofferssona, który, podobnie, jak w poprzednich dwóch rundach był wręcz niedościgniony. Szwed pokazał świetne tempo, już w piątek, wykręcając najlepszy czas w sesji SuperPole, a następnie w sobotę kontynuował swoją dominację. Zwyciężył wszystkie cztery biegi kwalifikacyjne, półfinał oraz ulewny finał. Dla Kristofferssona było to trzecie zwycięstwo z rzędu i maksymalna pula zdobytych punktów. Bardzo dobry występ zaliczył także Timmy Hansen, zajmując ostatecznie drugie miejsce. Po dosyć niełatwym początku sezonu, mistrz świata z 2019 roku pokazał, że cały czas jest w świetnej formie i jest w stanie walczyć o najwyższe pozycję. Na najniższym stopniu podium, również w Volkswagenie RX1e stanął Norweg Ole Christian Veiby, a za nim dojechał do mety młodszy z braci Kevin Hansen. Ostatnie dwa miejsca w finale zdobyli Timo Scheider i Guerlain Chicherit. Podsumowując weekend zmagań, Johan Kristoffersson powiększył swoją przewagę w klasyfikacji generalnej do 27 punktów nad drugim miejscem, które obecnie zajmuje Niclas Grönholm. Na trzecim miejscu z dorobkiem 38 punktów wciąż utrzymuje się Kevin Hansen, jednak tuż za nim, po piętach depcze mu Ole Christian Veiby i Timmy Hansen. W klasyfikacji zespołów Kristoffersson Motorsport z pewną przewagą na czele przed Construction Equipment Dealer Team oraz Hansen World RX Team. Wkrótce kierowcy i zespoły ponownie zmierzą się ze sobą na torze, podczas czwartej rundy FIA World Rallycrossu na torze Lydden Hill w Wielkiej Brytanii. 

World RX Norwegia

Druga runda sezonu 2023 była również setnym wyścigiem World RX. Zawody odbyły się norweskim torze Hell, jednym z najbardziej lubianych i popularnych torów do Rallycrossu. Od 2014 roku i swojego inauguracyjnego sezonu mistrzostw dostarcza kibicom pełno emocji i niesamowitego ścigania. W tym roku walka była równie zacięta, jednak ponownie nikt nie był w stanie dogonić pięciokrotnego mistrza World RX Johana Kristofferssona. Szwed, podobnie jak w Mantelegre wygrał sesję SuperPole, a następnie wszystkie cztery biegi kwalifikacyjne. Nie inaczej było w półfinale oraz w samym finale, które również padły jego łupem. Do finału ponownie nie dostał się Timmy Hansen, który po incydencie w czwartym biegu z Ole Christianem Veiby musiał wycofać się dalszej rywalizacji. Po przeanalizowaniu sytuacji przez sędziów, Veiby został zdyskwalifikowany z biegu. Mimo to udało mu się dostać do finału, jednak i tam dostał karę dyskwalifikacji, tym razem za zbyt niską wagę swojego samochodu. Końcowa klasyfikacja była następująca: Johan Kristoffersson zdobył maksymalną liczbę punktów i zwyciężył po raz 37 w swojej karierze. Drugie miejsce zdobył Niclas Grönholm, a trzeci z pierwszym podium w sezonie był Timo Scheider. Tuż za podium dojechała Klara Andersson oraz Sebastien Loeb. W klasyfikacji generalnej bez zmian: Kristoffersson na czele z trzynastoma punktami przewagi, następnie Niclas Grönholm i Kevin Hansen. Za dwa tygodnie kolejna runda mistrzostw, tym razem na torze Höljesbanan w Szwecji.

World RX Portugalia 

Po długiej wielomiesięcznej przerwie – w Montalegre w Portugalii rozpoczynają się Mistrzostwa Świata FIA w Rallycrossie. Sezon 2023 jest drugim rokiem całkowicie nowych, elektrycznych samochodów najwyższej klasy World RX. Do tegorocznej rywalizacji przystąpiło dziesięciu kierowców z pięciu różnych zespołów, w tym dwaj mistrzowie Rallycrossu Johan Kristoffersson oraz Timmy Hansen. Obaj przyznali, że ich głównym celem, jak co roku będzie, jak najbardziej systematyczna jazda i wywalczenie kolejnego tytułu mistrzowskiego. Dużym zaskoczeniem dla kibiców była wiadomość o powrocie 9-krotnego mistrza WRC Sebastiena Loeba. Francuz powrócił do rywalizacji FIA World RX w specjalnie przygotowanej Lanci Delta EVO-e RX, a jego kolegą zespołowym będzie rodak Guerlain Chicherit. W tym sezonie organizatorzy postanowili powrócić do dawnego formatu weekendu, czyli czterech biegów kwalifikacyjnych, następnie dwóch półfinałów, z których szóstka najszybszych kierowców zmierzy się ze sobą w finale. Standardowo w każdym przejeździe wszyscy zawodnicy muszą minimum raz przejechać przez Joker Lap. Najszybszy przez niemal cały weekend okazał się pięciokrotny mistrz świata Johan Kristoffersson w swoim Volkswagenie RX1e. Szwed zdominował wszystkie przejazdy i zdobył maksymalną ilość punktów, wygrywając pierwszą rundę sezonu 2023 i tym samym został liderem klasyfikacji generalnej. Drugie miejsce zajął młodszy z braci Kevin Hansen w Peugeot 208 RX1e, a trzeci, z tylko jednym punktem straty był Niclas Grönholm w PWR RX1e. W klasyfikacji zespołów prowadzi Kristoffersson Motorsport przed Hansen World RX Team na drugim miejscu i Construction Equipment Dealer Team uzupełniającym podium. Za dwa tygodnie kierowcy przenoszą się do Skandynawii na norweski tor Hell.